چه ویتامین هایی می توانند وزن را کاهش دهند؟

[ad_1]

آیا می توانید زمانی که استرس دارید آهسته غذا بخورید؟ این واقعیت که استرس می‌تواند بر انتخاب‌های غذایی جدید تأثیر بگذارد، نیست. در مواقع استرس، بسیاری از ما می‌توانیم به غذاها یا میان وعده‌هایی روی بیاوریم که بیشتر آن‌ها سرشار از چربی اشباع شده یا قند افزوده هستند.

به گزارش ایسنا، سیستم عصبی مرکزی شما هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را زمانی که احساس اضطراب یا استرس می کنید ترشح می کند. این هورمون‌ها واکنش جنگی را تحریک می‌کنند تا بدن شما را آماده کند. به عنوان مثال، ضربان قلب شما ممکن است افزایش یابد، فشار خون و تعداد تنفس شما ممکن است افزایش یابد. قرار گرفتن در شرایط سخت می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر احساس اضطراب، برخی از افراد ممکن است افسرده شوند، سعی کنند یک شب خوب بخوابند یا مشکلات گوارشی را تجربه کنند.

آیا برخی از مواد مغذی می توانند وزن را کاهش دهند؟

به گفته دفتر توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تحقیقات در مورد تغذیه خاص با مدیریت وزن محدود است. مطالعات اخیر بر روی مواد مغذی مورد نیاز مغز برای عملکرد طبیعی متمرکز شده است. این می تواند شامل مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها یا ویتامین های B باشد. اگرچه برخی از مطالعات نشان داده اند که چگونه به مدیریت وزن با داروها کمک می کنند، نتایج قطعی نبوده است. از آنجایی که این مواد مغذی در یک الگوی غذایی سالم مهم هستند، بهترین راه برای دریافت آنها از طریق غذاهایی است که می خورید. به عنوان مثال، میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها به همراه سایر مواد مغذی هستند که ممکن است با هم برای ارتقای سلامتی کار کنند و بسیاری از غذاها ترکیبی طبیعی از ویتامین‌های B، از جمله غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات را فراهم می‌کنند.

برخی مطالعات همچنین ارتباط بین سطوح پایین ویتامین D و وزن را گزارش می دهند. این مطالعات نشان نداده اند که آیا سطح وزن در پاسخ به دریافت ویتامین D افزایش یا کاهش می یابد. با این حال، بدن شما برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد. غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی های چرب، تخم مرغ، محصولات لبنی غنی شده و محصولات سویا و همچنین قارچ هایی هستند که در معرض نور ماوراء بنفش قرار دارند. لازم به ذکر است که نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است.

آیا بر ویتامین ها و مواد معدنی تاکید خواهد شد؟

برخی مکمل ها می گویند که به مدیریت وزن کمک می کنند. با این حال، شواهد حمایت از این مواد پشتیبانی محدود است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. قبل از مصرف هر گونه محصول ویتامینی و معدنی با پزشک خود صحبت کنید.

وقتی صحبت از غذا و وزن به میان می آید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بدن خود انجام دهید، انتخاب یک سبک تغذیه متعادل و سالم است. شرکت در فعالیت بدنی منظم نیز در مدیریت استرس مفید است. حداقل پنج دقیقه ورزش در روز می تواند مفید باشد. یک متخصص تغذیه می تواند به شما در ایجاد یک برنامه غذایی سالم شخصی کمک کند که شامل انتخاب های رژیم غذایی خاص و اهداف فعالیت بدنی باشد.

راه های دیگر برای کمک به کاهش وزن عبارتند از:

فعالیت های آرامش بخش، مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی و غیره.

معاشرت با دوستان و عزیزان برای حمایت عاطفی در موقعیت های استرس زا

مصرف کافئین را قطع کنید

و در نهایت به دنبال درمان و راه حل اساسی باشید. استرس می تواند شما را فلج کند. مشاوران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند داروهایی را برای کمک به مبارزه با استرس ارائه دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها