چند تمرین ساده برای کنترل سطح کلسترول

[ad_1]

سطوح بالای کلسترول خون می تواند بر سلامت قلب و فشار خون طبیعی افراد تأثیر بگذارد و منجر به بسیاری از بیماری های سبک زندگی شود.

به گزارش ایسنا، اما بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد. اما وقتی سطح کلسترول بد (LDL) در بدن به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، خطر تشکیل رسوبات چربی در رگ‌های خونی وجود دارد که جریان خون را مختل می‌کند و حتی ممکن است لخته‌هایی ایجاد کند که ممکن است باعث حمله قلبی یا ایجاد شود. سکته.

کلسترول بالا اغلب به موقع تشخیص داده نمی شود زیرا بدن علائم هشدار دهنده را ندارد. اما اگر غذاهایی می خورید که سرشار از چربی های اشباع و ترانس هستند و سبک زندگی کم تحرکی دارند، احتمال ابتلا به کلسترول بالا بیشتر است. کنترل سطح کلسترول آسان نیست و باید برخی عادات مضر را کنار بگذارید.

هندوستان تایمز در مقاله ای راه های موثر برای کنترل سطح کلسترول خون را شرح می دهد:

غذاهایی بخورید که سرشار از فیبر و ویتامین هستند

خوردن غذاهای پرچرب مانند گوشت و شیر می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد زیرا در ذخیره چربی در کبد نقش دارد. ترکیب غذاهای غنی از ویتامین ها و فیبر مانند غلات، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل در رژیم غذایی شما برای تنظیم سطح کلسترول ضروری است.

از غذاهای آماده پرهیز کنید

در غذاهای آماده، کنسرو یا منجمد حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده است که می توان آنها را برای مدت طولانی تری مصرف کرد که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش نکردن می تواند باعث تجمع بیش از حد چربی شود که به رسوب چربی در روده و افزایش سطح کلسترول کمک می کند. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

از سبک زندگی ناسالم خودداری کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن و افزایش وزن زیاد نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارند. این مسائل به قلب فشار می آورد و باعث اضطراب می شود. کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم، اجتناب از الکل و سیگار می تواند به طور قابل توجهی سطح کلسترول را تنظیم کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها