پنج غذایی که بر کنترل خشم تأثیر می گذارد

[ad_1]

تغذیه مناسب برای جلوگیری از عصبانیت ضروری است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در کنترل خشم مشکل دارید، غذاهای زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید که به مدیریت خشم کمک می کند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه کمک او نوشت: «علاوه بر تأثیری که بر سلامت بدن ما دارند، بر خلق و خوی ما نیز تأثیر می‌گذارند. خشم یکی از آن ارواح است. عصبانیت نوعی انفجار انرژی است که اثرات فیزیکی طولانی مدت دارد. خشم کنترل نشده شامل افزایش اضطراب، فشار خون بالا و سردرد است. نتایج نشان می دهد که درصد بالایی از افراد در کنترل مشکل دارند. طبق مطالعه آکادمی ملی علوم آمریکا، سطوح پایین گلوکز می تواند منجر به گرسنگی شود، بنابراین خوردن غذاهای مناسب برای جلوگیری از عصبانیت ضروری است، شما یکی از افرادی هستید که در کنترل خشم مشکل دارید، غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید که به مدیریت خشم کمک می کند.

کیوی

عصبانیت مداوم می تواند نشانه آسیب اکسیداتیو باشد. بنابراین مصرف غذاهای غنی از ویتامین C می تواند آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش دهد. کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. می توانید یک فنجان کیوی را در صبحانه یا میان وعده میل کنید. سعی کنید هفته ای سه یا چهار بار کیوی بخورید.

دانه کدو تنبل

از جمله غذاهای غنی از منیزیم است. نشان داده شده است که کمبود منیزیم باعث اضطراب، عصبانیت و تحریک پذیری می شود. مصرف روزانه 30 گرم کدو تنبل 37 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. آجیل و سایر دانه ها مانند بادام و گردو حاوی منیزیم هستند. مصرف 28 گرم از این دانه ها در طول روز 20 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را برطرف می کند. نیاز روزانه به منیزیم 400 میلی گرم است.

شکلات تلخ

اگر شرایط سخت شما را عصبانی می کند، شکلات تلخ بهترین راه حل برای این مشکل است. تحقیقات نشان داده است که شکلات تلخ هورمون های استرس را کاهش می دهد و خلق و خو را افزایش می دهد. وقتی استرس دارید یا عصبانی هستید یک تکه شکلات بخورید. مصرف حدود 40 گرم شکلات تلخ می تواند به طور موفقیت آمیزی وزن را کاهش دهد و خشم را آرام کند.

بی صدا

حاوی اسید فولیک است که به جریان خون به مغز کمک می کند. بنابراین با خوردن اسفناج هوشیارتر خواهید بود و به راحتی می توانید یک موقعیت بد را کنترل کنید. اسفناج یک افزودنی عالی برای سالاد یا اسموتی است. سه تا چهار بار در هفته یک قاشق غذاخوری اسفناج بخورید.

چای سبز

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی چای سبز حاوی ماده ای به نام تیانین است که تاثیر بسزایی در کاهش وزن و سطح کورتیزول در افراد سالم و جوان دارد. وجود این ماده در چای سبز این نوشیدنی را به یک اثر آرام بخش تبدیل کرده و تنش، استرس و شادی را از بین می برد.

منبع: howtocure.com و howtocure.com/anger

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها