معلمان مدارس دانش آموز ویژه؛ فرشتگان در قالب معلم الف

[ad_1]

ایسنا/ زنجان معلم کار پیامبران و معلم مورد اعتماد است که انسان امانتدار اوست، معلم مشعل است و صدها تعبیر دیگر که حتی گوشه ای از عشق و علاقه به مقام معلمی را نمی توان توصیف کرد.

پس از دو سال انتظار و انتظار، دو سال سختی در آموزش تکوینی، آغوش مدارس از ۱۴ فروردین به روی دانش آموزان گشوده شد. معلمان بیشتر از دانش آموزان مایل به آمدن به مدرسه بودند. برای بسیاری، مدرسه خانه دوم نیست، خانه اول است.

کرونا روزهای سخت تدریس و یادگیری را برای معلمان و دانش آموزان به یاد می آورد و در این میان شاگرد معلمان برجسته تلاش مضاعف کرده اند. وقتی صحبت از دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود، شکی نیست که ما به خوبی به معلمانی که وارد عرصه دانش شده اند، نزدیک می شویم تا با آموزش افرادی که یادگیری در مدارس استثنایی به دلیل مشکلات ضروری است، چرخه یادگیری را قطع نکنیم.

معلمان شیطونی که در آموزش به افراد خاص کوشا هستند. کسانی که حق دارند یاد بگیرند، استعدادها و توانایی های خود را شکوفا کنند و از هر فرصت شهروندی برخوردار شوند و البته این کار سنگین و ویژه ای بر دوش معلمان است که در آموزش و درمان دانش آموزان معلول نیز خاص است. .

دانش‌آموزان فردی کودکان تحصیل‌کرده هستند و کودکانی که برای دستیابی به پتانسیل کامل خود به خدمات آموزشی ویژه و حمایت گسترده نیاز دارند، عموماً به عنوان کودکان فردی شناخته می‌شوند. آنها به خدمات آموزشی نیاز دارند. زیرا اکثر آنها در یک یا چند مورد متفاوت هستند. به عنوان مثال، ممکن است دارای ناتوانی ذهنی، اختلالات یادگیری، اختلالات عاطفی، ناتوانی جسمی، اختلالات گفتاری و زبانی، اختلالات شنوایی یا بینایی باشند یا ممکن است پیشرو یا با استعداد باشند.

هفته معلم فرصتی است برای حضور در دبستان کودکان خاص شهید خدایی و شنیدن صحبت ها و خاطرات معلمان. این اولین بار است که در یک مدرسه منحصر به فرد کودکان شرکت می کنم. از آنجایی که نمی دانم چگونه با کودکانی که احتمال دارد جلوی من ظاهر شوند، رفتار کنم، کمی محتاط هستم. من دعا می کنم که جامعه به ما بیاموزد که چگونه با این بچه ها رفتار کنیم و چگونه با آنها رفتار کنیم و حتی وقتی آنها بالغ می شوند.

از کنار زمین مصنوعی فوتبال می گذرم و از پله ها پایین می روم، سالن مدرسه مانند هر سالن مدرسه دیگری تزئین شده است، اما دیوارها توسط دانش آموزان ممتاز تزئین شده است.

معلمان مدارس دانش آموز ویژه؛  فرشتگان در قالب معلم الف

موضوع اصلی مصاحبه مدیر مدرسه است، وقتی از او می‌خواهم درباره کارش صحبت کند و خاطره‌اش را تعریف کند، کمی فکر می‌کند، مشخص است که دارد دفترچه خاطرات سال‌های خدمتش را مرور می‌کند. اشک در چشمانش حلقه زده است و هر دانش آموزی داستان متفاوتی داشته است که در این سال ها داشته است.

لیلا براتی که 30 سال را در مدارس گذرانده است، گفت: “من در روزهای قبل از بازنشستگی هستم و از این بابت ناراحت هستم، اما مطمئن هستم که می تواند افراد جدید و خلاق ایجاد کند.” تأخیر ذهن، دیگر انتخاب های خوب خود باشید.

از بغض گردنش را می مالید، زود اعتماد به نفسش را به دست می آورد و می گوید: بچه ها اذیت می شوند و بیرون را نگاه نمی کنند. کودکان دارای حرکت جسمانی، نابینایی و … به دلیل ظاهر ظاهری مورد توجه قرار می گیرند، اما کودکان دارای معلولیت ذهنی مورد توجه قرار نمی گیرند و جامعه به آموزش آنها نگاه منفی می کند و این در شرایطی است که این کودکان مهارت ها را به خوبی فرا می گیرند، اما سرمایه گذاری کمی شده است

وی گفت: سعی کرده ام مدرسه را تجهیز یا نگهداری کنم تا آسیب به بچه ها کمتر شود. از ایزوگام و آسفالت گرفته تا چمن مصنوعی که زیاد دویدم. برای کار با این بچه ها فقط وجدان کافی نیست، بلکه باید عاشق بود. در این مدارس پذیرش دانش آموز بسیار مهم است و سطح یادگیری دانش آموزان باید پذیرفته شود تا بتوانند ارتباط و یادگیری را آغاز کنند.

مدیر مدرسه شهید خدایی می گوید: آموزش به تک تک کودکان زمان زیادی است، اما تربیت آنها بسیار مهمتر است. زیرا علاوه بر خود دانش آموزان، خانواده ها نیز نیاز به آموزش دارند. جامعه باید در برخورد با این کودکان بداند که باید مانند افراد عادی با آنها رفتار کند، زیرا برخورد نادرست باعث می شود کودک با جامعه ای که از جامعه دوری می کنند یا با خانواده هایی که فرزندشان را از جامعه دور می کنند ارتباط برقرار کند.

براتی در مورد یکی از خاطرات خود از یک دانش آموز مرزی اظهار می کند: این دانش آموز از مدرسه عادی به مدرسه جداگانه منتقل شد. او در خانواده ای آشفته زندگی می کرد و پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدر خانواده برده بود و مادر همیشه نگران بود که پسرانش آسیبی نبینند. در نهایت با همکاری بحران اجتماعی کودکان به مراکز نگهداری منتقل شدند.

وی خاطرنشان می کند: وقتی دانش آموز را به مرکز نگهداری بردند، از ناراحتی روی برگرداند و ساکت شد. آن روزها برای ما بسیار سخت و دردناک بود، دیدن وضعیت دانش آموزان باعث ناراحتی کل کادر مدرسه شد و در این مدت تمام تلاشم را برای بهبود روحیه دانش آموزان انجام دادم و این اتفاقات برایم بسیار مهم است.

معلمان مدارس دانش آموز ویژه؛  فرشتگان در قالب معلم الف

زنگ خنده دار به صدا در می آید. معلمان به دفتر مدیریت می آیند و دانش آموزان به باغ می روند. تعدادی از معلمان، مدیران و دستیاران مدرسه برای نگهداری از بچه ها به باغ می روند.

معلم سطح اول یکی دیگر از موضوعات مصاحبه است. زنگ قبلی با دانش آموزان در باغ زنگ ورزش بود و همیشه حواسش به بچه ها بود. در کلاس او شاگردانی از هر سه سطح حضور دارند که کار را برای هر معلمی سخت می کند.

فاطمه سلیمی اصل که 6 سال سابقه کار با دانش آموزان ممتاز دارد می گوید: معلم کودکان کم توان عجله نداشته باشد بلکه باید صبور باشد و در کلاس با توجه به سطح دانش آموز با دانش آموز حرکت کند. . . معلم باید بداند که این یک کودک عادی نیست و نمی تواند از روش های عادی تدریس استفاده کند.

یاد و خاطره خانم سلیمی بسیار نزدیک و زنده است، از محبت دانش آموزی به وجد آمده بود و در این خصوص می گوید: روزهای اول ماه مبارک رمضان فشار خون پایین آمده بود و مجبور شدم مدتی را در دفتر مدرسه بمانم. همکاران من به کلاس رفتند و به بچه ها گفتند که حال معلم شما خوب نیست و زنگ بعدا به صدا در می آید. کودکان کم توان ذهنی به این موضوع توجه چندانی ندارند. روز بعد که به مدرسه برگشتیم، یکی از بچه ها بعد از رفتن به مدرسه به سراغم آمد و از حالم پرسید، که برای یک معلم، به خصوص یک معلم شاگرد انفرادی، بسیار ارزشمند است.

سپیده رستم خانی یکی دیگر از معلمان مدرسه شهید خدایی با 6 سال سابقه است. در روز معلم اتفاق خوبی برای او افتاد. یکی از شاگردانش دو سال پیش که الان دبیرستان است صبح قبل از رفتنش به مدرسه آمد اینجا و به من هدیه داد که خیلی خوشحالم کرد.

وی گفت: در سال های اخیر پسر یکی از همکاران معلم دست به کار عجیبی زد. روز بعد معلم هدیه ای از طرف مدیر مدرسه به پدرش به من داد. او منتظر بود تا بهترین هدیه ای را که می توان با او به همراه داشت برای پدرش بیاورم.

زنگ تفریح ​​به صدا در می آید. احساس می کنم زمان زنگ ورزش خیلی کم است و معلم ها خیلی سریع به کلاس های خود برمی گردند. سر و صدا در مدرسه پسرانه. برای من بیش از آن چیزی بود که تصورش را می کردم و صبر معلمان را بیشتر از یک کارمند دیدم. خدای متعال تنها چیزی است که می توانم برای تشکر از آنها بگویم.

پیام آوران نور معلمانی هستند که آموزششان مانند باران بهاری تشنگی گلبرگ ها را سیراب می کند و سخنان کهنه شان زبان آموزان را ناامید نمی کند و کار را خسته نمی کند و گچ بر چهره برمی گردد. راه بچه ها خاص تر از همیشه هستند.

معلمان مدارس دانش آموز ویژه؛  فرشتگان در قالب معلم الف

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها