[ad_1]
کارشناسان هشدار می دهند که با تبدیل جوانان به انواع دیگر سرگرمی های مجازی از جمله دنیای مجازی متاورس، امکان از دست دادن مخاطب و برنامه های سنتی تلویزیون برای آنها وجود دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، فردریک کاوازا، یکی از بنیانگذاران یک شرکت تبدیل دیجیتال فرانسوی به نام Sysk، میگوید که جوانان از یک بیننده تلویزیونی غیرفعال به بازیکنانی در رسانههای تعاملی و از صفحه نمایش به تلفنهای هوشمند تبدیل شدهاند. وی گفت: اگر شبکه های تلویزیونی آنها خود را با این شرایط وفق ندهند مخاطب خود را از دست خواهند داد.
تعداد بینندگان تلویزیون زیر 35 سال در دهه گذشته به نصف کاهش یافته است و انتظار می رود با توسعه متاوارس بیشتر کاهش یابد.
اگر قرار است این برنامه های تلویزیونی زنده بمانند، باید با پلتفرم هایی مانند Fortnite، Roblox و Minecraft رقابت کنند.
طبق تحقیقات شرکت Dubit، نیمی از کودکان 9 تا 12 ساله در ایالات متحده حداقل یک بار در هفته از پلت فرم Rublax استفاده می کنند. پلتفرمی که می توانید با دوستان خود معاشرت کنید، بازی کنید و حتی به کنسرت بروید.
بیشتر بخوانید: دنیای مجازی متوارس کجاست؟
متیو وارنفورد، یکی از بنیانگذاران Dobit، شرکتی که بازیهای رده بالا را تولید میکند، میگوید: «رسانهها باید تصمیم بگیرند که آیا با برنامههای تلویزیونی رو به افول همراه شوند یا نام تجاری خود را روی صحنه ببرند. در حالی که Metavers هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید است، شرکتهای تلویزیونی زمان زیادی برای پذیرش آن دارند.
با این حال، آنها همچنین برای افراد مسن معتاد به این برنامه های تلویزیونی سنتی و جوانانی که علاقه مند به تعامل بیشتر هستند، با چالش هایی روبرو خواهند شد. کتی برم، رئیس نوآوری تلویزیون فرانسه گفت: «اگر میخواهیم برای مخاطبان خود جذابیت داشته باشیم، باید خود را در همه این زمینهها تقویت کنیم.
با این حال، بزرگترین چالش ممکن است از نظر مالی ایجاد شود. زیرا ساخت یک پلتفرم تعاملی می تواند بسیار گران باشد.
تا به امروز، شرکت های تلویزیونی از وسوسه فناوری های جدید مصون مانده اند، زیرا بر خلاف روزنامه ها و مجلات، درآمد تبلیغاتی آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نگرفته است. اما وارن بر این باور است که این عمل می تواند سریعتر از تصور عمومی تغییر کند.
انتهای پیام/
Source link